Réduisez l'abandon de panier en envoyant des e-mails de rappel. Découvrez des modèles efficaces pour inciter les clients à finaliser leurs achats. Utilisez des stratégies clés pour minimiser les abandons et augmenter vos revenus.
L’abandon du panier d’achat a toujours été l’un des plus grands défis que les détaillants en ligne ont dû relever. En fait, Statista a révélé que le taux mondial d’abandon des paniers d’achat était de 69,57 % en 2019. Un taux d’abandon de panier d’achat aussi élevé équivaut à une perte de revenus potentielle importante pour de nombreuses entreprises.
Bien qu’il soit impossible d’éliminer complètement l’abandon du panier, vous pouvez le minimiser grâce à un certain nombre de tactiques et de stratégies clés telles que rendre le processus de commande aussi facile que possible, offrir un chat en direct proactif de soutien sur votre page de commande, et envoyer des e-mails de panier abandonné à ceux qui ont du mal à terminer le processus de commande.
Les mails de panier abandonnés sont l’un des plus efficaces et générateurs de revenus que les spécialistes du marketing puissent envoyer à leurs prospects. Selon Moosend, 45 % de tous les e-mails d’abandon de panier sont ouverts, 21 % de tous les e-mails d’abandon de panier sont cliqués et 50 % de ces clics conduisent à un achat récupéré. Cela signifie que vous pouvez ramener près de 11 % des acheteurs en leur rappelant simplement leur panier abandonné.
Rédiger des mails d’abandon de panier qui attirent l’attention et qui se convertissent peut être un défi. Voici 10 modèles de base de mail d’abandon de panier que vous pouvez utiliser dans vos campagnes d’email marketing pour améliorer votre taux d’abandon de panier et reconquérir les prospects et les clients qui ont abandonné leur panier.
I noticed that you added some [Brand] items to your cart but have yet to check out.
I just wanted to make sure all your questions are answered, and that you’re not having any problems with the checkout process.
I’m committed to doing everything I can to help you out. If you’re having trouble placing your order online or have any questions, simply reply to this email. Otherwise, you can finish your check out here:
RETURN TO BASKET
I look forward to hearing from you.
[YOUR SIGNATURE]
Did you know that you’re eligible for free shipping?
Not everyone gets this offer. Lucky you! Simply use this code [code number] at checkout and get your package delivered free of charge.
[cart details]
FINISH CHECKING OUT
Trouble checking out? We’re here to help! For any questions, just email us at [email address] or call us at [phone number] Monday through Friday 8 am – 6 pm EST.
We noticed that you left some great stuff in your cart. To make it worth your while, here’s a 10% discount off of your entire purchase if you complete your order in the next 24 hours.
Just enter this code [coupon code] at checkout! But hurry as this code will expire shortly …
TAKE ME BACK TO MY CART
Here’s a reminder of what you added to your cart:
[cart details]
Issues? Just call us at [phone number] or drop us an email at [email address].
[YOUR SIGNATURE]
Did you leave something behind?
Oh yes, you did. A bunch of your favorites from your wishlist are still waiting in your cart.
Now is your chance to complete the order — the clock is ticking and we can’t hold them for you any longer. The demand is simply too high.
[countdown timer]
[cart details]
RESTORE MY CART
Don’t miss this opportunity.
What happened? You almost ordered:
[cart details]
We’ve got a special deal for you! Use discount code [code number] when you checkout and save 10% on your order. The deal is available to you for the next 48 hours. Click this link to head back to your cart and grab your discount:
BACK TO [NAME’S] CART
P.S. If the discount coupon doesn’t work, simply notify us by responding to this email. We will resolve it.
It’s been a while since you left your shopping bag. Come back and show it some love. A simple click will do, and it’s all yours.
[cart details]
GET MY BAG
Here are some recommendations. Just for you.
[personalized product recommendations]
Having trouble checking out? Email us at [email address] or give us a call at [phone number].
Your shopping cart is about to expire. Still thinking about purchasing these items?
[Cart details]
RETURN TO CHECKOUT
If you still can’t decide, check out some reviews from recent purchasers:
[Review 1]
[Review 2]
[Review 3]
[More reviews]
Questions? Concerns? Please don’t hesitate to contact us!
Heads up! To make your life easier we’ve saved the items that you recently put in your cart. Hurry back before they sell out! (Side note: shipping and returns are always free, so there’s no harm in just going for it.)
Here’s what you picked:
[cart details]
VIEW MY CART
If you’re on the fence or have any questions, call us at [phone number] or email us at [email address] – we’re around 24 hours, 7 days a week.
P.S. Take a peek at WHAT’S NEW THIS WEEK at [www.companywebsite.com]
This is [Name] from [Company]. How’s it going?
I saw you left some products in your cart but didn’t put the order through. Did you need any assistance?
By the way, I really like [item/ items a customer picked], great choice!
If you need anything – let me know, I’m happy to help. Just shoot me an email. You can return to your cart by clicking the button below:
RETURN TO MY CART
I hope this helps.
[YOUR SIGNATURE]
Looks like you left some [items] in your shopping cart on our site. Please, allow me to transport you back to your shopping cart. Free of charge.
Feel free to click literally any link in this email. They all go back to your shopping cart.
TELEPORT TO YOUR CART
If you have any questions or need a hand, just reply to this email and a customer service Ninja will help you out.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Il n’y a qu’une seule réponse à cette question, et la réponse est oui ! Selon les données sur l’abandon des paniers d’achat, les marques de commerce électronique perdent 18 milliards de dollars de chiffre d’affaires annuel parce que des clients potentiels quittent le magasin sans avoir passé de commande (source). En plus de réduire le taux d’abandon de panier, vous devez également vous concentrer sur la création et la mise en œuvre d’une stratégie d’abandon de panier approfondie.
Cela peut surprendre, mais le taux moyen d’abandon de panier, toutes industries confondues, est de près de 70 %. Tous les 7 clients potentiels sur 10 ne finalisent pas le processus d’achat (source). Cela ne veut pas dire qu’il est normal d’atteindre ce niveau de référence, mais vous pouvez être assuré que c’est un défi normal auquel toute entreprise de commerce électronique doit faire face.
Envoyez un mail à un client potentiel pour lui suggérer les articles dans son panier, mais ne soyez pas trop insistant ou spammeur. Après tout, vous ne voulez pas que des contacts précieux se désabonnent de votre communication marketing simplement parce que vous êtes trop insistant.
Free 14-day trial with no credit card input?
That's right! Save our abandoned cart email templates and start sending them out directly from LiveAgent. Find out just how easy it is today!
Réduire & récupérer les paniers abandonnés
Réduisez les abandons de paniers avec LiveAgent! Optimisez l'expérience d'achat grâce à notre chat en direct et nos automatisations intelligentes. Profitez d'un essai gratuit et découvrez comment augmenter vos conversions tout en offrant un support client exceptionnel. Aucune carte de crédit requise!
Modèles d’emails de suivi des appels
Découvrez des modèles d'e-mails de suivi d'appels pour maintenir l'engagement des prospects et booster vos ventes après un appel.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Notre site web utilise des cookies. En continuant, nous supposons que vous avez l'autorisation de déployer des cookies, comme indiqué dans notre site Web. politique de confidentialité et de cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team