Découvrez des modèles d'e-mails de suivi post-événement pour renforcer les relations, améliorer l'engagement et obtenir des retours. Incluez remerciements, matériel de l'événement et demandes de feedback pour maximiser l'impact de vos événements.
Une fois l’événement organisé terminé, la manière dont vous assurez le suivi des participants (et si vous le faites) peut faire la différence entre l’impact à long terme de votre événement et le gaspillage d’efforts. Tout comme les invitations et les rappels, les suivis post-événement sont essentiels pour l’organisation d’événements virtuels et hors ligne. C’est une excellente occasion d’établir une relation plus significative avec votre public, d’améliorer l’engagement et d’obtenir des informations précieuses sur l’efficacité de votre événement et sur ce que vous pouvez faire pour que les événements futurs soient encore plus réussis. Vous trouverez ci-dessous les meilleures pratiques en matière d’envoi d’e-mails de suivi post-événement, ainsi que dix exemples d’e-mails de suivi que votre équipe de vente pourra utiliser pour vos campagnes de suivi post-événement.
Commencez par remercier votre audience d’avoir pris le temps d’assister à votre événement. Il est également judicieux de résumer brièvement le thème de l’événement pour rappeler aux participants la valeur qu’ils ont acquise et les encourager à participer à de futurs événements.
Incluez des ressources utiles comme des discours enregistrés, des diapositives avec les points essentiels à retenir, des photos et des vidéos. Vous pouvez également créer un article de blog récapitulant les points forts de l’événement et inclure tout contenu pertinent que les participants peuvent utiliser pour consolider les connaissances acquises et partager avec leurs collègues au bureau.
Demandez un a retour constructif, qui peut être bénéfique pour les deux parties. Cela vous permet de réengager les participants à l’événement et de créer un sentiment de communauté. Et c’est aussi un excellent moyen d’obtenir un aperçu plus approfondi de la manière dont vous pouvez optimiser et améliorer vos futurs événements.
Plus votre segmentation est spécifique et détaillée (au-delà des participants par rapport aux non-participants), meilleurs seront les résultats de vos messages de suivi d’événement. En outre, la segmentation correcte de votre liste de participants permet également une meilleure personnalisation de vos e-mails de suivi post-événement.
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Hi [Name],
On behalf of the entire [Company name/ Event organizer] team, I wanted to thank you for attending [Event Title]. We hope you enjoyed the event and that you felt like it was a worthwhile investment of your time, energy, and money.
You can find resources and recaps here, including photos from the day, recorded speeches, and related blog content.
Be sure to sign up on [website] so you can be the first to know about future events.
If I can be of any assistance, whether you are interested in learning more about [Company name/ Event organizer], have any questions or feedback, don’t hesitate to drop me a line.
Thanks again for making [Event Title] a success!
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
That you so much for attending [Event Title]! We hope you enjoyed your experience and learned some valuable insights you can implement in your business right away.
In case you’d like to refresh your memory, you can access the recordings here. Please feel free to pass these along to colleagues who may be interested. We are looking forward to seeing you next time!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
We missed you at [Event Title], sorry you weren’t able to attend. However, it was inspiring to have so many like-minded people in the same virtual room, talking and sharing tips on [event topic].
The good news is that we recorded the event, so you can still take advantage of everything we learned. Click here to watch the recording.
Enjoy!
We hope to catch you live next time we gather.
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thanks so much for joining us today at [Event Title]!
I noticed you dropped off halfway through the event. If you’d like to check out what the second half was all about, here’s the link to the recorded sessions. You can check those out whenever you have some free time.
If you dropped off because you felt like you weren’t getting value, do you mind sharing some feedback about what we could do better? I want to make sure our events are helpful, and your input is exactly what we need to make that happen.
I would appreciate any feedback you have.
Thanks again!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thanks so much for joining us today at [Event Title]!
I noticed you checked in a little late, but I’m glad you were able to catch the last part of the event. The first half was packed with some meaningful information, so if you’d like to rewind and catch up, here’s the recording for you: link to the recorded sessions.
Is there anything you were hoping to learn at the event that you didn’t hear about? I’m here to get you answers and more info whenever you need it.
Looking forward to seeing you at future events!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
The [Webinar Title] webinar has ended. Thank you for your participation.
As we mentioned during the webinar, we’ll share the recording along with the slides and other helpful resources in the next few days. So look out for a follow-up email containing this information.
We hope to see you among the attendees at future events!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thanks again for attending [Webinar Title] on [date]. Hopefully, your time with us was worth it. As promised, we’re sending a recording of the webinar as well as the slides and additional resources you may find helpful:
Webinar recording
Webinar slides
Additional resources
Please feel free to pass these along to colleagues who may be interested.
We hope to see you again!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
So sorry you weren’t able to attend our webinar [Webinar Title].
We don’t want you to miss out, so we’re sending a recording of the webinar as well as the slides and additional resources that you might find helpful:
Webinar recording
Webinar slides
Additional resources
If you have any questions or feedback, feel free to reach out – we can always schedule a quick phone call.
We hope to see you at our future events!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
I checked the stats and noticed you registered for the [Webinar Title] but didn’t attend.
During the webinar, I spent about [x] minutes teaching the specific, actionable strategy we’ve been using to [achieve specific goals]. I then walked everyone through a case study showing how we managed to [get specific results] for one of our customers.
The feedback that’s coming in since the webinar finished has been incredible, so I thought I’d send you a recording so you can watch it whenever is convenient for you: link to the webinar recording.
If you’d like to know more about how you can implement the ideas discussed during the webinar in [their Company], drop me a line, and we could schedule a call for a quick conversation this week.
Talk soon,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thank you for attending [Event Title] – it was a pleasure hosting you today. I hope you’ve gained lots of valuable insights for your business! In case you missed something during the event, no worries. We’ll send out recordings and slides in a few days – keep your eyes on your inbox.
In the meantime, we would very much appreciate you taking a few moments to leave your feedback through a brief survey. That will help to ensure our future events are even more exciting and valuable.
Submit Your Feedback
Thanks again, and looking forward to seeing you next time!
[YOUR SIGNATURE]
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Ne pas assurer le suivi du public après votre événement est l’une des plus grandes erreurs que vous puissiez commettre. L’envoi d’un suivi d’événement est essentiel pour maintenir des relations à long terme avec les participants à votre événement, augmenter la participation à votre prochain événement, entretenir les prospects et en convertir davantage en clients potentiels.
Une fois l’événement terminé, il est toujours préférable d’assurer un suivi le plus tôt possible, idéalement dans les 24 premières heures, alors que les détails de votre événement sont encore frais dans l’esprit des participants. Vous aurez ainsi de meilleures chances de réengager les participants et de transformer efficacement plus de leads en client.
Le suivi des personnes qui ne se sont pas présentées est tout aussi important que celui des personnes qui sont venues à votre événement. Lorsque vous rédigez votre e-mail post-événement à l’intention de ceux qui n’ont pas participé, vous pouvez simplement dire que vous êtes désolé qu’ils n’aient pas pu se joindre à vous, fournir des liens vers des documents post-événement, les encourager à suivre vos futurs événements et leur proposer votre aide en cas de besoin.
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Andrej Saxon | LiveAgent support team