Découvrez des modèles d'e-mails pour votre portail client afin de répondre efficacement aux demandes et améliorer la satisfaction client. Utilisez-les pour inviter, réinitialiser des mots de passe, demander des avis, et plus encore. Créez et promouvez votre portail pour une assistance optimisée.
Chaque fois qu’un client soumet un ticket concernant l’utilisation d’un de vos produits ou services, votre personnel doit répondre et perd un temps précieux qui pourrait être consacré à d’autres tâches. Toutefois, il n’est pas nécessaire qu’il en soit ainsi. Pourquoi ?
Toutes les requêtes sur les produits ne sont pas si complexes qu’elles nécessitent l’attention d’un agent du service client. Un nombre important de problèmes peuvent être résolus par les utilisateurs existants si une organisation dispose d’un portail client.
Un portail client est une plate-forme en libre-service qui permet aux clients de partager des informations, de chercher des solutions à leurs problèmes à tout moment et de poser des questions de manière indépendante. Il offre aux clients l’accès à un site web sur lequel ils peuvent ouvrir des fils de discussion, mettre à jour leurs coordonnées, consulter une base de connaissances, télécharger des ressources, parcourir des articles historiques ou partager des connaissances avec d’autres utilisateurs.
Vous pouvez également créer une page FAQ d’entreprise où les clients peuvent trouver des réponses à leurs questions courantes. Cela leur permet non seulement de résoudre des problèmes mineurs, mais libère également le personnel de votre service client.
Cependant, une fois que vous avez créé ce portail, vous devez le promouvoir auprès de vos clients, les guider tout au long du processus de création d’un compte de portail client et, enfin, encourager les clients à devenir des utilisateurs actifs.
L’envoi de courriers électroniques soigneusement conçus est le moyen le plus efficace pour:
L’utilisation de modèles d’e-mails pour les portails clients vous aidera à atteindre vos clients et à les convaincre de rejoindre le portail client que vous avez construit pour eux. Cet article rassemble des exemples de différents types de messages à chaque étape d’une communication efficace du service client, complétés par des exemples de sujets d’e-mails puissants du service client.
Un modèle d’e-mail est un e-mail au format HTML que vous pouvez utiliser pour créer votre propre message en modifiant le contenu proposé avec le vôtre. SendPulse propose plus de 130 modèles gratuits et prêts à l’emploi.
Un modèle d’e-mail vous permet de créer des campagnes par e-mail en remplaçant les images, le texte, les polices et d’autres éléments. La galerie de modèles d’e-mail dans SendPulse est divisée en sections thématiques, afin que vous puissiez trouver le modèle qui vous convient le mieux.
Au lieu de créer un modèle d’e-mail à partir de zéro, vous pouvez facilement télécharger vos propres images, modifier le texte et sélectionner un nouveau contenu pertinent pour vos abonnés. Vous n’avez pas à perdre de temps à concevoir et à déterminer le format qui convient le mieux.
Chaque fois que vous créez un nouveau modèle d’e-mail à partir de zéro, vous devez vérifier qu’il ne contient pas d’erreurs. Il y a toujours un risque d’omettre des sections importantes ou de faire des erreurs de formatage. L’utilisation d’un modèle garantit que votre e-mail a exactement le même aspect que l’aperçu.
Court modèle d’e-mail de vérification 1
You’ve registered for [company name] customer portal. Before you can use your account, you need to verify that this is your email address by clicking the following link: [link]
Kind Regards, [company]
Court modèle d’e-mail de vérification 2
We just need to verify your email address before you can access your customer portal account.
Verify your email address here [verification link]
Thanks! – The [company] team
Court modèle d’e-mail de vérification 3
You’re almost ready to start enjoying our customer portal.
Simply click the big [color] button below to verify your email address.
[button]
Best, [company]
Modèle d’e-mail de vérification mettant l’accent sur la valeur
Are you ready to get access to all the useful info that we’ve prepared for you?
Complete your registration by clicking on the button below!
[button]
This link will verify your email address, and then you’ll officially be a part of our customer portal community.
See you there!
Best regards, the [company] team
Modèle d’e-mail de vérification avec un lien de confirmation
Thanks for registering for our customer portal!
We need a little more information to complete your registration, including a confirmation of your email address.
Click below to confirm your email address:
[link]
If you have problems, please paste the above URL into your web browser.
Thanks, the [company] team
Un simple modèle d’e-mail de bienvenue
Thank you for joining our customer portal community!
We are [one sentence that describes your organization best]. We’re happy that you will get [the value a recipient will get by learning more about your product/service].
We believe that our customer portal will make your life easier. We hope you enjoy it!
If you need anything from us, remember that we’re at your disposal.
Best,
The [company] team
Modèle d’e-mail de bienvenue avec un appel à l’action
I’m absolutely thrilled that you’ve decided to give our customer portal a try. If you need to contact the team or me, feel free to do so at any time.
The best way to start using our customer portal is to [the next step users should take].
So if you haven’t done that already, get started now!
[CTA]
Have a great day,
The [company] Team
Modèle d’e-mail de bienvenue informatif
Welcome to [company] customer portal. Our platform is powered by [unique characteristics of your customer portal, e.g. knowledge from our top-notch experts in customer service] to help you with [user pain point].
Here’s a quick look at what to expect:
• [Link to customer portal article/manual 1]
• [Link to customer portal article/manual 2]
• [Link to customer portal article/manual 3]
We share the latest news about our [product/service], tips and tricks for customers, our experiments, and battle-tested solutions.
Zero spam, just our best content.
Best,
The [company] team
Court modèle d’e-mail de confirmation
Thank you for joining our customer portal.
We’d like to confirm that your account was created successfully, and you can now start accessing it.
If you have any issues with logging into your account, reach out to us at [email address].
Best,
The [customer portal] team
Merci d’avoir rempli le modèle d’e-mail de confirmation d’inscription
Thank you for completing your customer portal registration.
This email is t to confirm that your account is active and that you are now officially part of the [customer portal] family.
Enjoy!
Regards,
The [company] team
Modèle d’e-mail de confirmation “Nous avons hâte …”
Thank you for creating a [customer portal] account. We look forward to reading your first posts.
See you around!
The [customer portal] team
Modèle d’e-mail de confirmation avec des liens vers des ressources
We’re happy that another incredible person (you) joined our community.
To get started, try out these three simple tasks that will help you understand our platform:
Task 1 [for example, login]
Task 2 [for example, create an entry]
Task 3 [for example, use a basic feature]
Remember to check out our tutorials [link] and sign up for your first 10 lessons on how to use the [customer portal] platform.
Thank you for joining, let’s make great things happen together!
Sincerely,
The [company] team
Modèle d’e-mail pour la réinitialisation du mot de passe 1
Reset my password [link]
If you did not forget your password, you can safely ignore this email.
Best,
The [company] team
Modèle d’e-mail pour la réinitialisation du mot de passe 2
Somebody requested a new password for the [customer portal] account associated with [email].
No changes have been made to your account yet.
You can reset your password by clicking the link below.
If you did not request a new password, please let us know immediately by replying to this email.
Yours,
The [company] team
Modèle d’e-mail pour la réinitialisation du mot de passe 3
You recently requested to reset the password for your [customer portal] account. Click the button below to proceed.
[button]
If you did not request a password reset, please ignore this email or reply to let us know. This password reset is only valid for the next 30 minutes.
Thanks, the [customer portal] team
Modèle d’e-mail pour la réinitialisation du mot de passe 4
If you did not request a password change, please feel free to ignore this message.
If you have any comments or questions, then don’t hesitate to reach us at [email to customer portal support team]
Please feel free to respond to this email. It was sent from a monitored email address, and we would love to hear from you.
Yours,
The [company] team
Modèle d’e-mail de commentaires 1
[X] days ago, you created an account at [customer portal], and you’ve been an active user ever since.
We’d love to get your feedback on the platform! Give us a rating by clicking on the stars below:
[*****]
Kind regards,
The [customer portal] team
Modèle d’e-mail de commentaires 2
Thanks for using [customer portal].
Please tell us about your experience by completing this 30-second survey. Your feedback helps us create a better experience for yourself and other [customer portal] users.
Let us know how it goes!
– The [customer portal] team
Modèle d’e-mail de commentaires 3
Your feedback means a lot to us. We constantly strive to provide a flawless experience for our customers, and your input helps us do so.
With that in mind, we would really appreciate it if you could take a minute to share your feedback on the portal.
We hope to see you soon at [customer portal]
Best regards, [customer portal team member’s name]
Modèle d’e-mail de commentaires 4
Help us shape the [customer portal] experience by taking this survey.
Your feedback is very important to us and will help us make the portal better, so we hope you will take a few minutes to answer our questions.
[CTA]
We appreciate your time and feedback!
The [customer portal] team
Modèle d’e-mail d’invitation 1
We’ve given you access to our portal so that you can manage your journey with us and get to know all the possibilities offered by [product/service].
If you want to create an account, please click on the following link: [link]
Enjoy!
Best,
The [customer portal] team
Modèle d’e-mail d’invitation 2
How much time are you spending [dealing with a customer pain point]? I bet it’s too much!
[product/service] is an intuitive [purpose of your product/service] tool that will help you drive meaningful results on [issue your product/service helps with], and give you more time to focus on other areas of your [sector] strategy, such as [one of the activities].
We’re so happy that you’re taking [company] for a spin, and we’d love it if you create a customer portal account to join our user community!
We’ll walk you through the platform and share our best tips and tricks first.
Then you can start learning more about [product/service] and, when you feel like it, contribute to the community and share your own knowledge.
Register Now
Best,
The [customer portal] team
Modèle d’e-mail d’invitation 3
It’s time to focus on other things! We created [customer portal] so that you can get to know [product/service] and spend less time dealing with [pain point].
Join our portal to learn:
[benefit 1]
[benefit 2]
[benefit 3]
…
Here’s what some other [users of your customer portal] are saying:
[Testimonial 1]
[Testimonial 2]
[Register now]
Best,
The [customer portal] team
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Andrej Saxon | LiveAgent support team