Améliorez vos ventes en utilisant des modèles d'e-mails de suivi pour augmenter les taux de réponse. Automatisez vos suivis avec LiveAgent et évitez les erreurs courantes comme l'envoi excessif d'e-mails ou le manque de personnalisation.
Oublier d’envoyer des e-mails de suivi est l’une des erreurs les plus critiques que font les professionnels de la vente et du marketing lorsqu’ils s’adressent à des prospects. Bien trop souvent, ils se concentrent uniquement sur le discours initial et négligent complètement les suivis. En effet, 70 % des e-mails de vente ne sont pas suivis, alors que 80 % des affaires nécessitent au moins cinq suivis avant d’être conclues.
La reprise de contact avec des prospects aide en fin de compte les entreprises à augmenter leur taux de réponse et à conclure davantage de ventes. En fait, les e-mails de suivi obtiennent généralement de meilleurs taux de réponse que l’e-mail initial. En fait, les e-mails de suivi obtiennent généralement de meilleurs taux de réponse que l’e-mail initial. Une étude menée par Iko System a constaté un taux de réponse de 18 % pour le premier e-mail, 14 % pour le second, 13 % pour le quatrième et un taux massif de 27 % pour le sixième. Avec les bons modèles d’e-mails de suivi à portée de main, votre équipe de vente et de marketing peut assurer une communication plus cohérente avec les prospects et améliorer les ventes à long terme.
Bien qu’il n’existe pas de formule universelle pour déterminer le meilleur nombre et la meilleure fréquence des e-mails de suivi que vous devriez envoyer (car cela dépend beaucoup du type d’interaction que vous avez eu avec votre prospect auparavant) – les recherches montrent que 2 ou 3 suivis sont le nombre optimal. En règle générale, il est recommandé d’attendre au moins deux jours avant d’envoyer votre premier e-mail de suivi.
Statistiquement, si vous ne recevez pas de réponse à votre premier e-mail, vous avez 21 % de chances d’obtenir une réponse au second , et 25 % de chances d’avoir une réponse du destinataire après quelques messages de suivi. Il peut également falloir 5 e-mails de suivi ou plus pour obtenir une réponse d’un prospect.
La personnalisation est essentielle en matière de marketing par e-mail, car elle peut aider vos e-mails de suivi à se démarquer. Des études ont révélé que les e-mails dont l’objet est personnalisé ont 26 % plus de chances d’être ouverts que ceux qui ne le sont pas, et que les revenus sont 5,7 fois plus élevés dans les e-mails qui font appel à la personnalisation.
Décider de la suite à donner aux prospects qui n’ont pas répondu à votre premier e-mail peut être délicat car vous devez trouver le bon équilibre entre la valeur ajoutée et le fait d’être insistant ou ennuyeux. Vous trouverez ci-dessous 10 modèles d’e-mails de suivi des ventes de base pour différents cas d’utilisation que vous pouvez utiliser comme point de départ avant de créer le vôtre.
I’ve noticed that you have read my last email and visited our website. I hope this isn’t an overstep, but I just wanted to make sure you found what you were looking for, and wanted to see if you had any questions.
As I stated in my previous email, I believe [Product] can help [their Company] to [your value proposition].
Please let me know when is a good time for you, so I can hop on a call and walk you through how companies like [customer 1] and [customer 2] have benefited from our tool.
If you are not the right person to discuss this with, who would you recommend I talk to?
I look forward to hearing back from you.
[YOUR SIGNATURE]
I know I’ve already shared some information about [product or service] with you a while ago, but I thought you might be interested to learn about a new deal [Company] is offering right now.
[Details of the deal]
This deal is currently available through [end date]. If you’d like to hear about this in more detail, please let me know. I would happily spend 15 mins telling you everything you need to know.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
The last time we discussed [value proposition] you suggested that it wasn’t the right time, asking me to connect some time around the end of the year.
So, should we pick up from where we left off? I’d be happy to do a quick review of our proposal on the phone and answer any pending questions.
Eager to hear back from you!
[YOUR SIGNATURE]
I left you a voicemail earlier today to schedule a time to demo [Product]. We’re excited to show you how we help our clients [achieve their goals].
I mentioned that I’d call again on [date and time], but feel free to reach me whenever works best for you at [phone number] or shoot me an email.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
It was great connecting with you at [event name]. I hope you got a ton of value from the sessions.
I wanted to follow up with you since you expressed interest in learning more about [product/ service/ company]. Would you be open to scheduling a quick call this week to discuss it further? I’d love to learn more about your company’s needs in this area and how we can help you achieve your goals.
Hope to hear from you soon,
[YOUR SIGNATURE]
Hope you’re doing well. It’s been a few months since you tried [Product], so I thought I’d check-in and see how things were going at [their Company].
I know that sometimes our trial users don’t end up signing up because the timing isn’t right for them, and many consider [Product] to be a better investment after they’ve grown.
I want to offer you another free 15-day trial with no strings attached. Simply click here to activate your extended trial now.
If you have any questions or need assistance, just hit ‘Reply’ and let me know – I’m always happy to help.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for your time yesterday and sharing more insights on what you are trying to achieve and the challenges you are facing. We understand the bigger picture and we’re happy that the demo gave you a better idea of how [Product] will help you reach your goals.
Ultimately, here are 3 main things [Product] will help you to accomplish:
[Feature #1]: Will allow you to [meet X goal]
[Feature #2]: Will help you [with Y challenge]
[Feature #3]: Will mitigate [Z issue]
As promised, I’ve attached additional information about [specific feature] that you asked about.
The next step is [action item]. Just let me know if you have any questions and I’d be more than happy to chat again. Also, feel free to give me a call at [number].
Best,
[YOUR SIGNATURE]
This is [your name] checking in about the guest post pitch I emailed a couple of weeks ago. I understand that you are having a busy week, so I thought I’d drop you a line and ask. Have you had a chance to look at it?
I’m excited to hear back from you! Let me know if you’d like me to add/remove something from the pitch.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I won’t take up too much of your time. If I don’t hear back from someone, I know it’s usually because they’re either busy, not interested, or missing my emails. Could you please hit a quick reply and let me know 1 / 2 / 3 so that I could update your file?
1 – Too busy right now, email me again in a month.
2 – Not interested, please leave me alone.
3 – Haven’t seen previous emails.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I’m going through my contacts and realized that I haven’t heard back from you about [product/ offer], which usually means one of two things: either the timing may not be right or you no longer have a need.
In either case, I don’t want to keep bothering you. Would it be alright if I closed your file with us? Otherwise, if you would still like to talk, let me know a good time.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I feel strongly that [their Company] could benefit from our [Product/ Service] but I’ve struggled to get a hold of you lately.
This can mean only one thing – your office has become subsumed by a zombie outbreak. Fret not – if you provide a number corresponding with the one of the below options (#1-4), I’ll know exactly how to respond:
1) There’s a zombie gnawing on my leg as I speak. Please send over anyone you know with zombie-killing experience.
2) No zombies on my side but I’m interested in chatting for 5 minutes at ___ (please let me know a date/time that works for you).
3) The timing isn’t great now but please reach back out in 3 weeks.
4) You irritate me more than zombies ever could. Please go away.
Looking forward to hearing from you, [Name],
[YOUR SIGNATURE]
Pour rédiger un e-mail de suivi efficace, vous devez être patient. Il faut parfois du temps et des efforts pour obtenir une réponse. Cependant, ne spammez pas les clients potentiels car cela pourrait avoir un effet contraire. Et surtout, n’envoyez pas d’e-mails génériques. Plus l’e-mail est personnalisé, plus vous avez de chances d’obtenir une réponse.
Un bon e-mail de suivi peut vous aider à rester au premier plan dans l’esprit de votre client. La plupart des ventes sont conclues au cours des étapes de suivi du cycle de vente. L’e-mail de suivi est donc un moyen direct de vous rapprocher de la conclusion de l’affaire.
Un e-mail de suivi est un message que vous envoyez aux personnes qui n’ont pas répondu à un e-mail précédent. De plus, les e-mails de suivi sont généralement envoyés après quelques jours.
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Andrej Saxon | LiveAgent support team