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Si vous souhaitez améliorer votre stratégie marketing pour obtenir de meilleurs résultats, obtenir les commentaires de vos clients est un excellent moyen d’y parvenir. Chaque entreprise, des startups indépendantes aux sociétés internationales, s’appuie fortement sur l’apprentissage de ses clients. En tant qu’entreprise, vous ne pouvez pas vous permettre de simplement deviner les désirs et les besoins de votre client, au contraire, vous devez apprendre à connaître correctement le client afin de dépasser ses attentes.
Les enquêtes sont peut-être l’outil le plus efficace pour obtenir un retour d’information de la part des clients, même si inciter les utilisateurs à vraiment les remplir, peut être un peu difficile. Les gens ne sont généralement pas trop disposés à consacrer leur temps libre à répondre à des questions juste parce qu’un mail a atterri dans leur boîte de réception. À ce titre, il n’est pas surprenant que le taux de réponse moyen aux enquêtes soit d’environ 10 %, et même les marques bien connues peuvent avoir du mal à atteindre la barre des 25 % (source). Alors, que pouvez-vous faire pour encourager vos clients à fournir des commentaires précieux par le biais d’une enquête que vous avez créée ?
Nous avons rassemblé quelques conseils qui vous aideront à créer les mails les plus efficaces qui invitent les destinataires à répondre à vos enquêtes :
We’d really like to hear your feedback about [topic of the survey]. It will really help us improve [pain point] so that we can provide a better customer experience for all of our clients.
As a thank you for completing our short survey, which will only take about [Y] minutes of your time, we are offering all respondents a [X]% discount code off their next purchase in our online store!
To take advantage of this opportunity, please click the survey link below:
[Start survey]
Thanks for your time, it is really appreciated.
Best,
The [company] team
The opinions of our users are of the utmost importance to [company], which is why we’d love for you to answer one simple question for us.
Your feedback will help shape the direction of our future content, so we hope you agree that it will be mutually beneficial to find out what you really think.
You can answer our single-question survey by clicking on your preferred choice below:
Option 1
Option 2
Option 3…
We really appreciate your feedback– it will help us achieve our goal of exceeding the expectations of all of our clients.
Kind regards,
[Name], [position] at [company]
You recently purchased [product/service] in our online store, and we’d be extremely grateful to hear your thoughts about it.
The survey will only take [X} minutes to complete, and your feedback will help us improve future [product lines/software versions].
To start, please select your rating below.
[Feedback scale with a link]
Thanks for your input,
[Company]
We’ve gathered the results of our recent survey, which we really appreciated you answering.
Since you took the time to share your thoughts about [product/service/matter], we thought you might like to know the results.
We are pleased to announce that [X}% of our customers would recommend [product/service] to a friend!
While this is great news, there is still room for improvement, and we will take each of the comments that we received from loyal users like yourself to better ourselves.
Thanks, and enjoy your [Optional reward as a token of appreciation].
Best wishes,
[company]
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Andrej Saxon | LiveAgent support team